librarysari

کتابخانه عمومی ابن شهرآشوب ساروی

librarysari

کتابخانه عمومی ابن شهرآشوب ساروی

گردهمایی دوستداران یارمهربان در بیست و چهارمین هفته ی کتاب

گردهمایی دوستداران یار مهربان در بیست و چهارمین دوره ی هفته ی کتاب، صبح امروز شنبه با حضور کتابداران و 600 نفر از کودکان و نوجوانان در محل بوستان آزادگان ساری با همکاری اداره کتابخانه های عمومی و شهرداری و شورای اسلامی ساری برگزار شد.

 

این مراسم باشکوه با قرائت آیاتی از کلام الله مجید و اجرای سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

در بخش اول این مراسم اجرای برنامه های فرهنگی از جمله پرسمان کتاب و بازی آموزشی تن آرامی توسط متخصصان موضوعی برگزار شد.

از دیگر برنامه های این مراسم برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی از جمله : مسابقات نقاشی، کاردستی، قصه گویی، هوش برتر بوده است که با حضور شرکت کنندگان انجام شد و به برندگان جوایزی به رسم یادبود اهداء شد.

یکی از ویژگی های این مراسم شرکت کودکان و نوجوانان علاقمند در تمام برنامه ها توسط خود کودکان و نوجوانان علاقمند بود.

جشن تولد کتاب برنامه ویژه ای بود که با حضور متولدین در بازه زمانی هفته کتاب انجام شد و شرکت کنندگان مختلف شمع دوره بیست و چهارم هفته کتاب و کتابخوانی را با همراهی هم فوت کرده و عکس یادگاری با کیک تولد یک کتاب با حضور همکاران و پذیرایی همه ی حاضرین با کیک پایان بخش گردهمایی دوستداران یار مهربان بود.

برگزاری نمایشگاه نقاشی از آثار نونهالان و کودکان  فعالیت دیگری بود که همراه با گردهمایی برای بازدید در معرض نمایش علاقمندان گرفت. گفتنی است هزینه فروش آثار نمایشگاه به نفع کودکان ماهک جمع آوری می شود که با استقبال ویژه ای مواجه شد.

گردهمایی هایی با موضوع کتاب و کتابخوانی سبب انس و الفت بیشتر کودکان و نوجوانان با کتابخانه های عمومی و کتاب است که از اهداف اجرای این مراسم نیز عنوان شد. امیدواریم با اجرای چنین برنامه هایی کتابخوانی به عنوان عادتی همیشگی در ذهن و فکر کودکان و نوجوانان ما نهادینه شود.






نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.