librarysari

کتابخانه عمومی ابن شهرآشوب ساروی

librarysari

کتابخانه عمومی ابن شهرآشوب ساروی

29 فروردین روز ارتش گرامی باد

 

 

 

امروز روز شماست ، شما رزم آزمایانِ ایران زمین که طلایه دارِ میهنید و در صفِ ارتش . 


روز ارتش ، ارتشی که با روحِ مقاومت آمیخته و با هیاهو و تکاپو عجین است ، مبارک باد  

تغییر ساعت کاری در شش ماه اول سال94

تغییر ساعت کاری

 

 

 

به اطلاع مراجعین محترم می رساند ساعت کاری کتابخانه در شش ماه اول سال بشرح ذیل می باشد:

               از شنبه تاچهارشنبه :       7.30   لغایت 19.30  

                        پنج شنبه ها:           7.30    لغایت 18:30 

    در سه ماه تیر، مرداد و شهریور ، روزهای پنجشنبه تمامی کتابخانه ها تنها در نوبت اول فعالیت خواهند داشت که به صورت گردشی صورت خواهد گرفت.  

باتشکر

همایش زندگی سعادتمند در پرتو سبک زندگی فاطمی

مسؤول بسیج جامعه زنان مازندران با اشاره به 21 فروردین، زاد روز فرخنده دخت نبی اسلام(ص) و همسر و مادر ائمه هدی(ع) به عنوان آغازین روز گرامی داشت هفته مقام زن و مادر یادآور شد: با برگزاری همایش  زندگی سعادتمند در پرتو سبک زندگی فاطمی با حضور خواهران فرهیخته اقشار ادارات مازندران ، در روز چهارشنبه مورخه 94/1/26 برنامه جشن میلاد برپا میگردد .

که در این روز خانمها باقری و علویان مسوول و کتابدار کتابخانه عمومی ابن شهر آشوب  و خانم سیده فاطمه سلیم بهرامی مسوول کتابخانه شهید علمدار و خانم نکیسا قاسمی کتابدار کتابخانه آزادگان در این همایش شرکت نمودند. همایش با قرائت تلاوتی چند از آیات قرآن کریم توسط برادر بسیجی شروع شده و بعد با سخنرانی سردار بابایی فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه یافت ایشان ضمن عرض خیرمقدم گویی و تبریک بمناسبت میلاد باسعادت دخت نبی اکرم حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر و زن با سخنرانی درمورد زندگانی حضرت فاطمه (س) و در مورد شعار سال رهبری (دولت و ملت و همدلی و هم زبانی ) مطالبی را فرمودندو مدعوین از مطالب گهربارشان بهره بردند. در ادامه با سخنرانی سرکار خانم حکیمیان  معاونت فرهنگی بسیج جامعه زنان کشور در مورد زندگی به سبک فاطمی مطالبی را فرمودند وهمچنان همایش با مدیحه سرایی سرکار خانم آقاپور مداح اهل بیت  بمناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و میلاد باسعادت در پیش روی حضرت علی (ع) و روز مرد ادامه یافت . در پایان مجری محترم برنامه بیانیه جامعه زنان در سپاه کربلا که در چند بند خلاصه میشد را قرائت فرمودند. در پایان برحسب قرعه کشی به تعدادی از بانوان شرکت کننده در همایش هدیه ای به رسم یادبود اهداء گردید.   

 

 تصاویر زیباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نویسان،آپلودعکس، کد موسیقی، روزگذر دات کام http://www.roozgozar.com  

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

همایش رهروان حضرت فاطمه (س)

در روز دوشنبه 94/1/24 همایش  رهروان حضرت فاطمه(س)بسیج ادارات کل مازندران  به مناسبت میلاد حضرت فاطمه (س) و هفته زن، با حضور خواهران بسیجی  پایگاه های بسیج  کارمندان دستگاه های اجرایی استان مازندران در  سالن اجتماعات سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان برگزار شد.

در این روز  مسوول کتابخانه عمومی ابن شهر آشوب و همکارش خانم افسانه جعفری و دیگر همکاران کتابخانه های عمومی شهرستان ساری با خواهران بسیجی دیگر سازمانها و ادارات این شهر در این همایش شرکت کردند . در این همایش که بنام جشن میلاد کوثر ویژه خواهران بوده بمناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر و زن برگزار گردید. در ابتدا تلاوتی چند از کلام ا... مجید توسط خواهر بسیجی قرائت شد و بعد با مداحی برادر بسیجی جناب آقای مجیدیان مداح اهل بیت و عصمت و طهارت درمورد میلاد بانوی دوعالم فاطمه زهرا(س) و روز مادر و زن پرداختند . بعد از مداحی با سخنرانی خانم صفری در مورد زندگانی حضرت فاطمه جشن ادامه داشت در ادامه آقای نوری رییس محترم سازمان بسیج کارمندان سپاه کربلا به سخنرانی پرداختند و در پایان برنامه ؛ از بانوان نمونه بسیجی تعدادی از برترین پایگاه های مقاومت بسیج دستگاه های اجرایی استان تقدیر شد که هما عالیشاه مسئول کتابخانه اهل بیت(ع) ساری به عنوان بانوی نمونه بسیجی از پایگاه مقاومت حضرت باقرالعلوم(ع) اداره کل کتابخانه های عمومی استان مورد قدردانی قرار گرفت . 

  

 تصاویر زیباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نویسان،آپلودعکس، کد موسیقی، روزگذر دات کام http://www.roozgozar.com

 

 

http://sheklakveblag.blogfa.com/ پریسا دنیای شکلک ها 

  

  تصاویر زیباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نویسان،آپلودعکس، کد موسیقی، روزگذر دات کام http://www.roozgozar.com

سخنانی از بزرگان

اینشتین:  

افکار و اندیشه های انسان به گونه ای است که ممکن است فقط خواندن یک کتاب پایه اندیشه ها و افکار انسان را بر مبنای جدید یا در مسیر خاصی قرار دهد و چه بسا ممکن است کتابی مسیر سرنوشت میلیون ها انسان را در راه مخصوصی بیندازد.  

مُنْتِسکیو:  

من هیچ غمی نداشتم که خواندن یک صفحه کتاب از بین نبرده باشد. کتاب، عمر دوباره است. در دنیا لذتی که با لذت مطالعه برابری کند، نیست.  

کارلایل:  

دانشگاه واقعی، جایی است که مجموعه ای از کتاب در آن جمع آوری شده باشد.  

موریس مترلینگ:  

آدم تنها در بهشت هم باشد، به او خوش نمی گذرد، ولی کسی که به کتاب یا تحقیق علاقه مند است، هنگامی که به مطالعه یا تفکر مشغول است، جهنم، به تنهایی برای او بهترین بهشت هاست.

میلاد حضرت فاطمه زهرا س مبارک

یا زهرا....

 

  

 

یکتا گُهر بحر رسالت زهراست

محبوبه حق، ظرف ولایت زهراست

همتای علی، نور دو چشم احمد

سرچشمه دریای امامت زهراست

میلاد حضرت فاطمه(س) مبارک باد . . .

 

 

ما زنده به لطف و رحمت زهرائیم

مامور برای خدمت زهرائیم

روزی که تمام خلق حیران هستند

ما منتظر شفاعت زهرائیم . . .

دوستی با کتاب از کودکی

دوستی با کتاب از کودکی

هیچ‌گاه شده است برای آرام کردن کودکتان به هنگام شیطنت از کتاب استفاده کنید؟ والدینی که کودکشان را از سنین 7 الی 8 ماهگی با کتاب آشنا می‌کنند در سنین بالاتر نتیجه را به عینه مشاهده می‌کنند. در واقع آنها با یک تیر چند نشانه گرفته‌اند هم کودک خود را به نوعی سرگرم می‌کنند و هم در غنی سازی محیط کودک موثر واقع می‌شوند.همه کودکان از لحظه‌ای که به دنیا می‌آیند به دنبال کشف و شناسایی محیط پیرامونشان هستند. آدم‌ها، اشیاء رفتارها و رنگ‌ها برای آنها مفاهیم ابتدایی و خیال‌انگیز دارند. آشنایی با کتاب و عادت مطالعه باید توسط والدین از دوران کودکی به آنها آموزش داده شود. امروزه با تنوع اشکال کتاب ، به والدین فرصت داده می‌شود تا فرهنگ مطالعه را هر چه بیشتر به کودکان آموزش دهند.در مجموعه متنوع کتاب کودکی سعی بر این است که فعالیت‌های روزمره کودکان، از هنگام بیدار شدن تا هنگام خوابیدن تبیین شود. کودک با دیدن این تصاویر شگفت زده می‌شود. گاهی لبخند می‌زند و گاهی حالت یک متفکر را به خود می‌گیرد مطمئن باشید در این زمان او واقعا در حال اندیشیدن است.کودکی که با کتاب آشنا می‌شود. محال است که انس او با کتاب در آینده قطع شود. در واقع از دوران کودکی ذوق خواندن کتاب‌های داستانی کوتاه در انسان شروع می‌شود و تا بزرگسالی نیز همراه او خواهد ماند.

نخستین روز کاری کتابخانه عمومی ابن شهر آشوب ساروی در سال 1394

- تجدید میثاق با شهداء گمنام  

در نخستین ساعات کاری در سال 1394 کتابداران کتابخانه عمومی ابن شهر آشوب  در تجدید میثاق با شهداء گمنام واقع در امام زاده یحیی ساری ، بر سرقبور شهدا حضور یافته و با نثار فاتحه ای و آرزوی سلامتی و شروع کاری خوب را از خداوند منان خواستار شدند.  

-         دیدار کتابداران کتابخانه با سرپرست محترم اداره کل کتابخانه های عمومی استان مازندران جناب آقای عبدالحسین باقری  

 در این دیدار صمیمی با تبریک فرارسیدن سال جدید به کتابداران ، سالی بسیار خوب و توام با موفقیت برای همه کتابداران و دست اندرکاران کتابخانه های عمومی آرزو کردند.

وی با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری با موضوع همدلی و همزبانی دولت و ملت بر لزوم تحقق اهداف فرهنگی در حوزه کتابخانه های عمومی با تکیه بر همدلی کتابداران، اعضای کتابخانه ها و نیز مسئولین فرهنگی تاکید کرد.

آقای باقری  همچنین آرامش در محیط کتابخانه های عمومی و نیز توجه به مشکلات کتابداران و کارکنان کتابخانه ها را کماکان از مهمترین اولویتها در سال جاری برشمرد.    

 - دیدار با سرکار خانم رمضانی رییس محترم اداری و مالی اداره کل

-         دیدار کتابداران کتابخانه با رییس محترم شهرستان ساری جناب آقای سبحانی:   

ایشان نیز ضمن عرض تبریک بمناسبت فرارسیدن سال جدید به کتابداران ، سال خوب و خوش ،  توام با موفقیت برای همه کتابداران را از خداوند منان خواستار شدند.    

- دیدار کتابداران کتابخانه با رییس محترم سازمان هلال احمر ساری: 

  

-         حضور مسوول کتابخانه و کتابداران کتابخانه عمومی ابن شهر آشوب ساروی در دفتر رییس محترم سازمان هلال احمر شهرستان ساری ، ضمن تبریک سال نو به بررسی فعالیتهای مشترک در سال 93 پرداخته و از ایشان خواستار تعامل و همکاری بیشتر بین آن سازمان و کتابخانه ها شدند.