librarysari

کتابخانه عمومی ابن شهرآشوب ساروی

librarysari

کتابخانه عمومی ابن شهرآشوب ساروی

تبریک بمناسبت حلول ماه مبارک شعبان



 

فرارسیدن  


ماه مبارک شعبان ، ماه رسول اعظم اسلام (صلی الله علیه واله وسلم ) را به
تمامی مسلمانان جهان وشما همکاران عزیزم تبریک عرض می کنم . امیدوارم در
این ماه که ثواب روزه اش واجب شدن بهشت و یکی از بهترین اعمالش استغفار می
باشد ، بحق مولدین این ماه توفیق انجام این اعمال را داشته باشیم و بتوانیم
آمادگی لازم را برای درک بهتر ماه مبارک رمضان را داشته باشیم و از تمامی
شماهمکاران و  دوستان عزیزم التماس دعا دارم  .  

 

 

حلول ماه مبارک شعبان و فرخنده ایام اعیاد شعبانیه بر عاشقان خجسته و میمون باد التماس دعا.

دیدار با معلم بازنشسته

کتابداران کتابخانه عمومی ابن شهر آشوب ساروی به مناسبت گرامیداشت روز معلم به دیدار یکی  از معلمین بازنشسته فرهنگی آموزش و پرورش به منزل ایشان رفتند.کتابداران در منزل معلم بازنشسته سرکار خانم مرضیه تابنده پور با در دست داشتن گل و شیرینی از زحمات ایشان  در اعتلای فرهنگ و دانش و کوشش بی دریغشان برای پرورش کودکان و نوجوانان تقدیر نمودند. در جریان این دیدار که خانم باقری به همراهی همکارانش خانمها علویان و صداقت و آقای طاهری انجام گرفت، ضمن تقدیر از تلاش وافر همه فرهنگیان دلسوز برای ارتقاء دانش و فرهنگ و پرورش فرزندان ایران اسلامی گفت: معلمی شغل انبیاء الهی است و چراغ هدایت بشریت به دست پرتوان آنان پرفروغ و روشن است. ایشان فرمودند:  همانطور که امام راحل فرموده اند: معلم ، امانت داری است که انسان امانت اوست. بنابر این احساس مسئولیت نسبت به تعالی فرزندان این مرز و بوم، مراقبت از روح پاک آنان و همچنین حفظ ارزشها و حراست ازمرزهای اعتقادی و ارزشهای انقلاب اسلامی، از مهمترین دغدغه شما عزیزان بوده که به نحو احسن این کار الهی را به پایان رساندید . در پایان این دیدار با اهداء کتابی از معلم عزیز سرکار خانم تابنده پور تقدیر بعمل آوردند.  

 

                       

حدیث زیبا...

 

 

أفضَلُ العِبادَةِ بَعدِ المَعرِفَةِ‌ إِنتِظارُ‌ الفَرَجِ  


بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند ،‌ انتظار فرج و گشایش است.

جشن خلیج همیشه فارس توسط کتابخانه های عمومی شهرستان ساری برگزار شد

جشن خلیج همیشه فارس در روز ملی خلیج فارس به همت کتابخانه های عمومی شهرستان ساری در محل کتابخانه عمومی آزادگان برگزار شد. 

 

رییس محترم شهرستان ساری آقای سبحانی گفت: جشن خلیج همیشه فارس با هدف گرامیداشت این روز مهم و تاریخی برای عموم مردم ایران اسلامی و همچنین زنده نگهداشتن این روز بزرگ توسط اعضای کودک کتابخانه های عمومی شهرستان ساری برگزار شد.   

 

 

وی گفت: در این مراسم وقایعی که منجر به تعیین این روز به عنوان روز خلیج فارس شده بود، توسط مجری برنامه و به زبان کودکانه بیان شد و یک مسابقه اطلاعات عمومی نیز با محوریت خلیج فارس در این جشن برگزار شد.   

 

 

 از دیگر برنامه های این جشن شعرخوانی توسط کودکان با موضوع خلیج همیشه فارس، قصه گویی توسط کارشناسان، اجرای برنامه شاهنامه خوانی توسط یکی از کودکان عضو کتابخانه و اجرای برنامه موسیقی فولوت ای ایران توسط عضو کودک کتابخانه بوده است.  

 

 

وی در ادامه گفت: یکی از دیگر برنامه های اجرا شده در این جشن اجرای موسیقی آموزشی زبان بدن توسط یکی از کارشناسان و مربیان خبره این حوزه بوده که بسیار مورد توجه و علاقه کودکان عضو کتابخانه قرار گرفت. 

 

برپایی این جشن توسط کتابخانه های عمومی شهرستان ساری نشان از اهمیت موضوع خلیج فارس برای عموم مردم و حتی کودکان و نوجوانان عضو کتابخانه های عمومی شهرستان ساری می باشد ، چرا که با اشتیاق بسیار زیادی نام خلیج همیشه فارس را بر زبان آورده و از آن دفاع می کردند. 

 

میلاد باسعادت مولی الموحدین حضرت علی (ع) مبارک باد

مکه پر شور و شعف ، کعبه می گیرد شرف 

قبله را قبله نما ، آمده میر نجف  

میلاد مظهر علم و عزت و عدالت و سخاوت و شجاعت، اسد الله الغالب، علی بن ابیطالب، مبارک باد.  

 

عکس نوشته های ولادت حضرت علی  

ولادت باسعادت مولای عاشقان، امیر مؤمنان، علی علیه السلام، مبارک باد. 

   

 

تبریک روز خلیج فارس

اس ام اس های جدید روز خلیج فارس 94 

 

 

ای آب نیلگون و گهربار کشورم / ای آخرین پناهمو ماوا و سنگرم 


امواج تو تلاطم عشق است در دلم / ای عشق پر تلاطم و موج شناورم 


ما خون خویش در دل جام تو کرده ایم / تا شهد عشق جمله بریزی به ساغرم 


صد جان فدای شوکت نام تو گشته است / ای جان فدای همت و یار دلاورم 


آواز عاشقانه بخوان ای خلیج عشق / این جمله بود ذکر شهیدان لشکرم 


روز خلیج فارس مبارک

جملات الهام بخش برای زندگی...

کسانی که زندگی خود را وقف بدست آورن منافع مادی و ثروت کرده اند به شما خواهند گفت که احساس خوشبختی را در اموال خود نمی یابند. خوشبختی هرگز انعکاس ثروتهای مادی یک شخص نیست، بلکه انعکاس ثروتهای معنوی و احساسی او است. خوشبختی انعکاس تعداد روابط دوستانه ای است که هر کس می تواند داشته باشد، انعکاس تعداد افرادی است که در طول زندگی خود توانسته خوشبخت و هدایت کند، و نتیجه قدرشناسی از داشته ها است و نه میزان نارضایتی از نداشته ها. قدردان داشته هایتان در زندگی باشید و تا می توانید در خوشبختی و هدایت دیگران تلاش کنید و زندگیتان را بخاطر آنچه که هم اکنون هست دوست بدارید.

نکات آموزنده

اگر دل بستی به دریا  نبند که متلاطم است

 به کوه پیوند بزن که استواری وصبر را دردرون

              نهفته دارد و به قامت ظاهر. 

 

  

شب آرزوها....

 

 

دوستان و همکاران عزیزم التماس دعا

شب لیله الرغائب چگونه شبی است.

  

 لیله الرغائب

 یکی از ماه‌های بسیار با فضیلت و مهم در اسلام، ماه «رجب» است؛ در روایات معصومین(علیهم‌السلام) احادیث فراوانی در مورد شرافت این ماه وارد شده است. به طور مثال پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) فرمودند: «ماه رجب ماه بزرگ خداست، و هیچ ماهی در عظمت و فضیلت به آن نمی‌رسد؛ رجب ماه خداست، شعبان ماه من است و رمضان ماه امت من است. کسی‌که یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، موجب خوشنودی بزرگ خداوند متعال شود و غضب الهی از او دور شود و دری از درهای جهنم بر روی او بسته شود» .


امام کاظم(علیه‌السلام) نیز در فضیلت این ماه فرمودند: «رجب نام نهری در بهشت است که از شیر سفیدتر و از عسل شیرین‌تر است، هر کس یک روز را در این ماه روزه بگیرد، از آن نهر می‌نوشد». هم‌چنین امام صادق(علیه‌السلام) فرمود: پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) فرمودند: «ماه رجب، ماه استغفار امت من است. پس در این ماه بسیار طلب آمرزش کنید که خدا آمرزنده و مهربان است» 

اما در این ماه یک شب خاص هم وجود دارد که مورد تاکید روایات است و آن، اولین شب جمعه ماه رجب است؛ یعنی اولین پنچ شنبه شب این ماه؛ پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) فرمود: این شب، در میان ملائکه و آسمان به «لَیْلَةَ الرَّغَائِب» معروف است، در این شب هنگامی‌که یک سوم از شب گذشت، همه ملائکه آسمان به زمین و کنار کعبه و حوالی آن می‌آیند و از خداوند متعال برای بندگان خوب او و کسانی‌که ماه رجب را اهمیت می‌دهند و روزه می‌دارند و عبادت می‌کنند، طلب رحمت و مغفرت می‌کنند». 

 

در زبان فارسی «لیلة الرغائب» به معنای شب آرزوهاست؛ یعنی شبی که هزاران ملک به زمین می‌آیند تا تو هر آن‌چه می‌خواهی آرزو کنی و خداوند نیز منتظر شنیدن است تا اجابت کند آن‌چه تو می‌خواهی؛ لذا شب دعا و مناجات با خداست و دعا در این شب مستجاب می‌شود. 

اما برای این شب نماز مهمی نیز وجود دارد که از پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) نقل شده است و بین نماز مغرب و عشاء خوانده می‌شود؛ کیفیت این نماز به این شرح است: دوازده رکعت نماز است که دو رکعت، دو رکعت خوانده می‌شود(یعنی 6 نماز 2 رکعتی) در هر رکعت یک مرتبه سوره حمد، سه مرتبه سوره قدر و دوازده مرتبه سوره توحید خوانده می‌شود. و چون دوازده رکعت تمام شد،  هفتاد مرتبه «اللهم صل علی محمد النبی الامی و علی آله» را بگوید. پس از آن به سجده می‌رود و هفتاد مرتبه می‌گوید «سبوحٌ قدوسٌ رب الملائکة والروح». پس، از سجده بلند شده و هفتاد مرتبه می‌گوید «رب اغفر وارحم و تجاوز عما تعلم انک انت العلی الاعظم». دوباره به سجده رفته و هفتاد مرتبه می‌گوید «سبوح قدوس رب الملائکة والروح». بعد از گفتن این اذکار، حاجت خود را از خدای متعال درخواست می‌کند که ان شاء الله به اجابت خواهد رسید. البته حضرت فرمودند روز ینج‌شنبه را هم روزه بگیرد و شبش این نماز را بخواند. 

پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) در ثواب این نماز می‌فرماید: کسی که این نماز را بخواند، شب اول قبرش خدای متعال ثواب این نماز را با زیباترین صورت و با روی گشاده و درخشان و با زبان فصیح به سویش می‌فرستد. پس او به آن فرد می‌گوید: ای حبیب من، بشارت بر تو باد که از هر شدت و سختی نجات یافتی. 


میت می‌پرسد تو کیستی؟ به خدا سوگند که من صورتی زیباتر از تو ندیده‌ام و کلامی شیرین‌تر از کلام تو نشنیده‌ام و بویی، بهتر از بوی تو نبوئیده‌ام. آن زیباروی پاسخ می‌دهد: من ثواب آن نمازی هستم که در فلان شب از ماه رجب در فلان سال به جا آوردی. امشب به نزد تو آمده‌ام تا حق تو را ادا کنم و مونس تنهایی تو باشم و وحشت را از تو بردارم و چون در صور دمیده شود و قیامت بر پا شود، من بر سر تو سایه خواهم افکند».