librarysari

کتابخانه عمومی ابن شهرآشوب ساروی

librarysari

کتابخانه عمومی ابن شهرآشوب ساروی

نقد کتاب جام بلیک

"جام بلیک" کتابی با رویکردی متفاوت در حوزه ی خاطره ـ داستان جنگ و انقلاب است که 55 روایت از 23 راوی، درباره یک شخصیت گمنام را در بر می گیرد؛ شخصیتی که لابه لای این روایت ها تلاش می‌کند تا با روایتی متفاوت و ممتاز دست به واکاوی و کشف خودش بزند.

"جام بلیک" کتابی با رویکردی متفاوت در حوزه ی خاطره ـ داستان جنگ و انقلاب است که به قلم و تدوین ابراهیم باقری حمیدآبادی و مسعود آب آذری در 276 صفحه نوشته و تنظیم شده است و توسط انتشارات نوچ در 3000 نسخه به چاپ رسید.

"جام بلیک" شامل 55 روایت از 23 راوی، درباره یک شخصیت گمنام است؛ شخصیتی که لابه لای این روایت ها تلاش می‌کند تا با روایتی متفاوت و ممتاز دست به واکاوی و کشف خودش بزند. 

انسانی که 28 سال بعد از عزیمت از این دنیا در روایتی پر از چراها و تردیدها سعی در بازنمایی زوایای پنهان درون و بیرون خود دارد.

این کتاب با روایت های کوتاه اما جذاب و زیبای خود خواننده را به تب و تاب فعالیت‌های جسورانه و افکار فیلسوفانه‌ی قهرمان خودش همزاد می کند.

خاطراتی روان و پر پیچ و خم درباره ی انسانی ناشناخته که لابه لای ازدحام و شلوغی زمان فراموش شده بود. حرف هایی مستند از پیر و جوان، زن و مرد، همکار و شاگرد، دوست و همرزم، خانواده و هم محلی که در روایتی رفت و برگشتی و سیال مانند رمانی جذاب، شیرین و پر تعلیق جلوه گر شده و ذهن خواننده را سرشار از حظِ لحظه های ناب کرده و شیرینی درک زندگی پر افت و خیز یک قهرمان جسور، متفکر و خونسرد را در خاطر او ماندگار می کند. از این رو "جام بلیک" اثری ماندگار برای همه نسل ها و خواندنی برای سنین مختلف است.

"جام بلیک" در حقیقت جام جهان نمای معلم و متفکر شهید سردار شعبان فکوری جویباری است.  

 

جلسه نقد کتاب جام بلیک عصر روز یکشنبه 14/4/94 در سازمان حوزه هنری باهمکاری کتابخانه عمومی ابن شهرآشوب ساروی باحضور نویسندگان کتاب آقای باقری حمیدآبادی و مسعود آب آذری و خانواده شهید فکوری (دختر و پسر و خواهر شهید) و همچنین همرزمان شهید و کتابداران شهرستان ساری و دیگر مدعوین درسالن همایش حوزه هنری برگزار گردید.  

  

 

  

 

 

 

  

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.