librarysari

کتابخانه عمومی ابن شهرآشوب ساروی

librarysari

کتابخانه عمومی ابن شهرآشوب ساروی

کتابی که به محض خوانده شدن میسوزد

«کامیل لپروست»، با استفاده از کاغذ حرارتی کتابی ابداع کرد که به محض گرم شدن، دیگر هیچوقت امکان خواندن مجدد آن وجود نخواهد داشت.
 
 

به گزارش لیزنا، کامیل لپروست هنرمند، با استفاده از کاغذهای حرارتی کتابی خلق کرده است که همزمان با خوانده شدن به آرامی گرم و سیاه می شود. پیش از اینکه متن نگاشته شده بر صفحات به کلی در سیاهی محو شود، خواننده فرصت چهار ساعته ای برای خواندن آن دارد.

 

لوپرست اثر هنری خود را نمود عملی این اندیشه می داند که، ارزش کتاب به عنوان یک شیء در معرض نابودی است. در واقع توجه به محتوای آن، و تأثیر فرآیند پویای خواندن و تعامل با اندیشه نویسنده، آنرا به چنین کالای  گرانبها و منحصر به فردی بدل می کند.

 

وی ادامه داد: با این زمینه ذهنی، ایده ایجاد کتابی که هنگام خوانده شدن، به خودی خود از بین می رود، در ذهن ما شکل گرفت؛ و در حالی که می توانستیم از انواع جوهر و مواد شیمیایی برای ناپدید شدن متن استفاده کنیم، اما بحث زیبایی شناسی و دلالت های مفهومی ما را بر آن داشت، که ایده کتابی که به آرامی می سوزد را در پیش بگیریم.

 

بر اساس اعلام گاردین، این اثر در تاریخ 28-26 سپتامبر، برابر با 6-4 مهر ماه 1393، در گالری « وایت چپل»، به عنوان بخشی از نمایشگاه کتاب هنر لندن، در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

نظرات 1 + ارسال نظر
a شنبه 22 شهریور 1393 ساعت 14:23 http://didareashena.blogsky.com

میگن شغل کتابداری
مثله آینه فروشی هستش که اصلا خودشو تو آینه نگاه نمی کنه
یا مثله کسیه که
توی دریاست اما همیشه احساس تشنگی می کنه
کدومش؟

سلام
ممنونم از پیام زیباتون . درجواب به سوال شما ما تمامی کتابداران رو گزینه دوم بیشتر موافقیم . بخاطر مشغله کاری فراوان فرصت مطالعه تمامی کتابها را بما نمی دهد . البته نباید اینطور باشد . باید وقت بیشتری را در زندگی به بهترین دوست خود که همان کتاب است بدهیم .

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.