librarysari

کتابخانه عمومی ابن شهرآشوب ساروی

librarysari

کتابخانه عمومی ابن شهرآشوب ساروی

معرفی کتاب : فقط کتابداران می خندند!

فقط کتابداران می‌خندند (طنز در کتابخانه عمومی) 

«فقط کتابداران می‌خندند!» عنوان کتابی است که به قلم یک کتابدار، فعالیت‌های کتابداران را با زبان طنز شرح می‌دهد. این طنز اجتماعی، زوایا و دشواری‌های شغل کتابداری را برای مخاطب شرح می‌دهد و گاهی نیز به اتفاق‌های جالبی که برای کتابداران رخ می‌دهد می‌پردازد.


در این کتاب نگاهی تازه به کتابدار و نقش او دارد و اهمیت کتاب‌خانه و کتابدار را این‌گونه بیان می‌کند: «چقدر دنیا خالی بود اگر هیچ کتاب و کتابخانه‌ای بر سینه‌ی سبزش نمی‌بالید و من در این سبزه‌زار معنا، تو را می‌جویم، فقط تو!» وی کتابدار را بهترین یار و یاور کتاب می‌داند.

در یکی از این لطیفه‌ها می‌خوانیم: «درکتاب‌خانه‌ی عمومی: از یکی پرسیدند در کتاب‌خانه‌ی عمومی چه می‌گذرد؟!

پاسخ داد: نمیدونم هرچه دقت کردم، دیدم هیچ خبری نیست نه رفتی، نه آمدی، فقد عده‌ای کتابدار برای کتابشون جیب می‌دوختند که باز جای شکرش باقیه که برای خودشون ندوختند!

عده‌ای کتاب‌ها را با وسواس توی قفسه‌ها می‌گذاشتند که ای کاش با همون وسواس توی دل مردم جا می‌دادند! عده‌ای کتاب‌ها را برچسب می‌زدند که باز خوبه انگ نمی‌زدند! عده‌ای هم کتاب‌ها را ترمیم می‌کردند که کاش می‌شد یه جاهایی مطالبشان را تصحیح می‌کردند!

عده‌ای هم برای چرخاندن کتاب‌خانه به دنبال پول اینجا و آنجا می‌رفتند که باز جای شکرش باقیه که این جا و آنجایی واسه سرک کشیدن نشونش دادند!
خلاصه هرکسی در سکوت و خلوت خودش کاری می‌کرد، اما نمی‌دونم چرا همه می‌گفتند مگه توی کتاب‌خانه هم کاری هست؟! »

چاپ نخست کتاب «فقط کتابداران می‌خندند!» از سوی انتشارات فرهنگ مکتوب در 116 صفحه و بهای 18000 ریال منتشر شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.