librarysari

کتابخانه عمومی ابن شهرآشوب ساروی

librarysari

کتابخانه عمومی ابن شهرآشوب ساروی

اولین مسابقه شهرستان ساری

 مژده        مژده مژده   

 

  

شهرستان ساری در نظر دارد بمناسبت میلاد آقا صاحب الزمان حضرت مهدی (عج) مسابقه ای را بصورت آنلاین درسایت شبکه حرفه ای کتابخوانان کشور( booki.ir ) تحت عنوان آشتی با امام زمان(عج) از تاریخ 22/3/93 لغایت ۲۲/۴/۹۳ برگزار نماید. قابل ذکر است که این مسابقه مختصص شهرستان ساری می باشد و باید یادآور شوم که به نفراز برگزیدگان این مسابقه جوایزی به رسم یادبود اهداء خواهد شد. 

 

 

 

 «آشتی با امام زمان» نوشته «محمد شجاعی» است که چاپ دوم آن زمستان ۱۳۸۱ در قالب ۳۳۲ از جانب نشر محیی راهی بازار نشر گردیده است.

این کتاب مجموعه ای از تحلیل‌های مولف ناظر به آیات و احادیث راجع به وظایف شیعه نسبت به حضرت مهدی نوشته شده است. نثر سلیس و روان و ادبی؛ دسته‌بندی بر اساس موضوعات روز و ارجاع به سخنان کلیدی امام راحل جزو ویژگی‌های ممتاز این کتاب است.

فصل اول تحت عنوان انسان و راهنما به بررسی‌های ضرورت‌های وجود حجت و امام در زندگی می‌پردازد. فصل دوم غم و آشتی نیز حول نسبت‌های عملی و رفتاری و ارتباط با معصوم و دلایل دوری معصوم و حرمان و سختی حاصل از آن سخن می‌گوید. امیدها و نویدها موضوع فصل سوم است که در آن به ویژگی‌های آخرالزمان، نسبت انقلاب اسلامی و صدور انقلاب با ظهور، بشارت‌های راویات و آیات در مورد نقش آفرینی ایرانیان در عصر ظهور و ضرورت‌های حکومت دینی و جامعه‌ی منتظر پرداخته شده است. فصل چهارم نیز از وظایف الهی و مسلم ما نسبت به امام زمان (عج) سخن می‌گوید.

کم کردن شرّ خود از حضرت و پیمودن راه تقوا، آگاهی نسبت به نوع رابطه‌ی خود با حضرت، توجه به مظلومیت حضرت، آماده کردن خود برای ظهور و پیوند با حضرت، یقین به اهمیت و ارزش خدمت به حضرت و پیوند با او، سرمستی و افتخار به پیوند با حضرت، امید به عضویت در خانواده اهل بیت، دشمنی با دشمنان حضرت، دعاو مناجات (دعا برای سلامتی حضرت، دعا برای تعجیل ظهور، دعا برای جزو یاران امام زمان شدن، دعا برای تجدید پیمان با حضرت)، بصیرت در دین، امید و صبر بر سختی‌ها جزو موارد ذکر شده در این فصل است.

این کتاب کاربردی و خواندنی که دربردارنده مجموعه خوبی از اجادیث و آیات دسته بندی شده در این حوزه است را می توان از pdf در سایت شبکه کتابخوانان حرفه ای کشور تهیه کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.