librarysari

کتابخانه عمومی ابن شهرآشوب ساروی

librarysari

کتابخانه عمومی ابن شهرآشوب ساروی

پیام تبریک

متن پیام تبریک جناب آقای عبدالحسین باقری سرپرست اداره کتابخانه های عمومی مازندران به تمامی کتابداران   

برادر ارجمند / خواهر گرامی ...........  

سلام علیکم 

بهار ، رستاخیز طبیعت ، زیبایی خلقت ، جلوه سرسبزی و لطافت و موجب شادابی و طراوت است و فرارسیدنش موعد سپاسگزاری وی‍ژه پروردگار متعال و یادی از رستاخیز حقیقی است.

 

نوروز 1394 که همزمان شده با ایام فاطمیه ، روزهایی است که نام حضرت فاطمه زهرا(س) جان ها را زنده می کند و زیبایی معنوی را بازیبایی طبیعت همراه نموده و شکوه و عظمت بانوی دو عالم را در زمان جاری جلوه گر می سازد.

 

لذا فرارسیدن بهار زیبای فاطمی را به شما سرور ارجمند تبریک عرض نموده و سالی توام با سلامتی ، سرزندگی ، موفقیت و پیروزی را برای شما و خانواده گرامیتان مسالت دارم.

عبدالحسین باقری لاجیمی 

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان مازندران   

کارت پستال های زیبا برای تبریک عید نوروز

سفره هفت سین در کتابخانه عمومی ابن شهر آشوب ساروی

 

 

                                                      

 

 

 

                                            

بهار در راه است

به نام خداوندی که گلها را زیبا آفرید 

 

نرم نرمک می رسد اینک بهار، خوش بحال روزگار، خوش بحال چشمه ها و دشت ها خوش بحال دانه ها و سبزه ها، خوش بحال غنچه های نیمه باز  

پیشاپیش سال نو مبارک 

 

 

 

 

 

نماد هفت سین

راز هفت سین 

سفره نمادین هفت سین در ابتدا روان پریش انسان ناآرام را به قناعت و آرامش دعوت می کند و شکایت و ندامت را دور می سازد حاصل این امر رضایت خاطر است تا بدین گونه پای در مدرسه عشق نهد؛ یعنی از بودن به شدن راه پوید و ذره به بی انتها پیوندد. عاشق باشد اما عاقلانه گام بردارد. به طور کلی، فلسفه یک زندگی خوب و سالم را به یک یک ایرانیان می آموزد.

راز سنجد: ورود به سرزمین خرد. سنجد، نماد سنجیده اقدام کردن است. سنجد را بر این باور بر سفره می نهند تا هر کس با خویشتن عهد کند که در آغاز سال، هر کاری را سنجیده انجام دهد. قرار دادن سنجد بر سفره هفت سین، نشانه گرایش به عقل است و احترام به تفکر و ترویج خردمندی.

رمز سیب: راهیابی به شهر سلامتی. اکنون ما با انسانی عاقل و سالم، در اولین روز سال جهت گام نهادن به مرحله جدید عمر خویش، رو­به­­رو هستیم؛ بنابراین سیب هشداری است برای انسان تا به سلامت جسم خود بیندیشد و بهداشت و صحت و سلامت بدن خود را به دست فراموشی نسپارد، که عقل سالم در بدن سالم است.

مفهوم سبزه: رسیدن به ساحل ایثار. سبزه، نشانه خوش اخلاقی و خرمی و شادابی است. سبزی با خود شادابی، زندگی، سرشاری و نیکویی را به همراه دارد. فلسفه قرار دادن سبزه بر سر سفره، اعلام خرمی و خوش خلقی در سال نو است، که انسان پیوسته خوش برخورد و خوش­رو باشد و در معاشرت و ملاقات با دیگران، سخت­گیر نباشد.

اشاره سمنو: دستیابی به خانه توانایی. سمنو علامت قدرت است. آدمی در کشاکش زندگی خود و مبارزه با طبیعت، می بایست نیرومند و قوی باشد. این نماد، هدیه ای است به جامعه تا قدرت و صلابت خویش را فراموش نکنند.

اسطوره سیر: اقامت در حصار حقوق. این نهاد به ما می گوید در کار و زندگی اجتماعی تنها به خود نیندیشیم و بالاتر ار منافع خود، نفع جامعه را درنظر گیریم. سیر نماد مناعت طبع است؛ انسان همواره با قناعت بر جهان بنگرد.

باطن سرکه: دروازه رضا و پذیرش. سرکه نماد پذیرش ناملایمات، نماد رضا و تسلیم است. قرار دادن سرکه نمادی از پذیرش واقعیت های حیات است؛ انسان باید هر شکستی را سرچشمه تجربه ای تاره برای سایر امور قرار داد.

کنایه سماق: چکاد صبر و امید. سماق نماد صبر و بردباری و تحمل دیگران است. ضمناً گویای یک اشاره دقیق است به صبر و حوصله و بردباری و مبارزه برای خواست ها و آرزوها؛ زیرا صبر به انسان می آموزد که در گذر زندگی، خستگی را باید خسته کند و کام را بیابد.  

 

 نوروز


جشنواره نوروز همدلی توسط کتابداران کتابخانه های عمومی شهرستان ساری برگزار شد

جشنواره نوروز همدلی با برپایی بازارچه خیریه توسط کتابداران کتابخانه های عمومی شهرستان شهرستان ساری و با حضور خیرین در محل کتابخانه عمومی آزادگان برگزار شد.

این جشنواره با هدف کمک به کودکان بی سرپرست و بد سرپرست با همکاری کتابخانه های عمومی شهرستان ساری و جمعیت امام علی(ع) در محل پارک آزادگان شهرستان ساری برگزار شد.

در این جشنواره اعضای کتابخانه، خیرین منطقه، کتابداران و خانواده هایشان با خرید از این بازارچه خیریه، کمک های خود را به کودکان بی سرپرست رساندند.

عموم خیرین شرکت کننده در این جشنواره اصلی ترین هدف خود را حمایت از کودکان محروم اعلام کرده و از زحمات کتابداران شهرستان ساری کمال تشکر و قدردانی را داشتند.

گفتنی است با همکاری و همدلی اعضای کتابخانه ها و خیرین شهرستان، کلیه غذاهای طبخ شده در این جشنواره به فروش رسید و درآمد حاصل از این جشنواره نیز جهت تهیه لوازم مورد نیاز کودکان بی سرپرست در اختیار جمعیت امام علی (ع) قرار گرفت.

در پایان نیز چند نفر از خیرین و اعضای کتابخانه به عضویت جمعیت امام علی(ع) در آمدند تا بتوانند در راستای کمک به کودکان محروم فعالیت نمایند. 

 

                             تصاویر زیباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نویسان،آپلودعکس، کد موسیقی، روزگذر دات کام http://roozgozar.com  

 

 

 

                                      

 

 

 

 

                                               

شهادت بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه (س) تسلیت باد

  

 

 

                                                      

 

خزان زود هنگام و کبود شدن یاس بوستان پیامبر(ص) ، تسلیت باد 

نسخه الکترونیکی ماهنامه وب ( قابل توجه برای عموم مراجعین در کتابخانه ها)

اداره کل منابع نهاد کتابخانه های عمومی کشور به منظور کاهش هزینه ها و دسترسی لحظه ای اعضاء به نشریات ، امکان استفاده از نسخه الکترونیکی برخی نشریات را فراهم کرده است. در همین راستا ، اعضاء محترم با مراجعه به کتابخانه می توانند از نسخه الکترونیکی ماهنامه وب (آموزشی، پژوهشی و اطلاع رسانی در زمینه کامپیوتر و اینترنت) استفاده نمایند.  
 

 

 

 

برای دانلود فایل الکترونیکی کلیک کنید.

پوشش فرزندانمان از کودکی

نقش تربیتی خانواده درتحکیم حجاب فرزندان  
 

شناخت  صحیح احکام الهى  عنصری مهم ، در تربیت  دینى

فرزندان مان محسوب مى‌شود. اگر بخواهیم فرزندان خود را

طورى تربیت کنیم که احکام الهى را رعایت نمایندبایدازهمان

 کودکى بر طبق دستورات دینى عمل نماییم.  

 

سجده بر خاک 

 

مقدمه:  

مادر به عنوان الگوی عملی و تأثیر‌گذار، روی شخصیت و طرز تفکر فرزندان به ویژه دختران نقش نمادین دارد و رفتار، کردار و پندار او مستقیما در فرایند رشد و تکوین، تعیین کننده است. در جوامع اسلامی که حتی مردان بزرگ از دامن آنان به معراج می روند. زن جایگاه والایی در توسعه و ترویج فرهنگ اسلامی دارد. امام صادق (ع) می فرمایند: «خوش-بخت کسی است که مادرش دارای گوهر گران بهای عفت باشد». [1] 

سجده بر خاکسجده بر خاکسجده بر خاکسجده بر خاک 

امام خمینی (ره)، نیز درخصوص میزان نفوذ و تأثیر تربیتی مادران در شخصیت کودکان می‌فرمود: «سعادت بچه ها از دامن مادر شروع می شود. آن قدری که اخلاق مادر در بچه و کودک نورس تأثیر دارد و به او منتقل می شود، از دیگران عملی نیست. مادرها مبداء خیرات هستند و اگر خدای نخواسته مادرانی باشند که بچه ها را بد تربیت کنند، مبدأ شرورند. یک مادر ممکن است یک بچه را خوب تربیت کند و آن بچه، یک امّت را نجات بدهد و ممکن است بد تربیت کند و موجب هلاکت امّت بشود.»این مجال به دنبال تبیین نقش تربیتی مادران، در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف از طریق تحکیم این ارزش والای اسلامی و ایرانی در بین دختران این - مادران نسل‌های آتی - است.[2] 

سجده بر خاکسجده بر خاکسجده بر خاکسجده بر خاک

سپاس خدای مهربان را....

         

به خاطر بارش