librarysari

کتابخانه عمومی ابن شهرآشوب ساروی

librarysari

کتابخانه عمومی ابن شهرآشوب ساروی

آغاز طرح « 50 کتاب سال » توسط اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ساری

 

اعتلا و سعادت هر جامعه در گرو رشد فرهنگ و آگاهی آن است و کتاب از مهمترین ابزارهای فرهنگ‌ساز و آگاهی بخش در طول تاریخ است، آنچنان که بزرگترین معجزه آخرین پیامبر نیز که برای محقق ساختن سعادت دنیا و آخرت بشریت نازل شده در همین قالب است. با عنایت به سخنان مقام معظّم رهبری که در ابتدا ذکر شده و تأکیدات و رهنمود‌های ایشان در خصوص لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی و معرفی کتاب‌های مفید و ارزشمند به عنوان غذای معنوی سالم اداره کل فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی 

کشور در راستای ترویج فرهنگ مطالعه مفید و تحقق منویات مقام معظّم رهبری طرح با کتاب زندگی کنیم را برای اجرا در سال 1395 که به نام سال ملی خواندن است3   

 را ارائه مینماید تا ان شاالله در صورت تصویب اجرایی شود.



اهداف طرح:

1. ترویج فرهنگ کتابخوانی برای تحقق افزایش سرانه مطالعه در بین اقشار مختلف جامعه.

2. معرفی منابع برتر در راستای ترویج مطالعه مفید در جامعه.

3. در نظر گرفتن نیازهای مطالعاتی اقشار مختلف جامعه و معرفی کتاب‌های مفید برای آن نیاز‌ها.

4. در دسترس قراردادن منابع مفید برای اقشار مختلف جامعه با خریداری این منابع برای کتابخانه‌های عمومی.

5.تلاش در مسیر حل معضلات فرهنگی و اجتماعی جامعه و ارتقای فضایل اخلاقی و فرهنگ عمومی از طریق مطالعه منابع مفید و ارزشمند.

6. توسعه عدالت اجتماعی و فرهنگی با برگزاری طرح های متنوع فرهنگی و ترویجی در اقصی نقاط کشور اعم از مناطق محروم و غیر محروم.


معرفی طرح:

در این طرح ابتدا برای هر ماه 4 عنوان کتاب با ملاحظاتی که در ادامه ذکر می‌شود برای اقشار مختلف و در موضوعات و مناسبت‌های مختلف انتخاب می‌شود و به منظور ترویج فرهنگ مطالعه و تحقق اهدافی که در بخش بعدی عنوان شده است با محوریت آن 4 کتاب فعالیت‌های کتاب‌ محور متنوعی که در ادامه بیان می‌شود انجام‌ می‌گیرد. تمرکز بر این 4 کتاب با توجه به دقّت عملی که برای گزینش آن‌ها انجام شده است و تلاش برای خوانش آنها با برگزاری طرح‌های متنوع کتاب‌ محور برای سلایق مختلف و اقشار گوناگون باعث می‌شود تا ضمن ارتقای میزان نرخ مطالعه مفید، برخی معضلات فرهنگ و اجتماعی نیز در سایه‌ آگاهی رسانی کتاب‌ها مرتفع شود، إن شاء الله.

 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.