librarysari

کتابخانه عمومی ابن شهرآشوب ساروی

librarysari

کتابخانه عمومی ابن شهرآشوب ساروی

برگزاری همایش بزرگداشت شیخ فرید الدین عطار نیشابوری توسط اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ساری

 آئین بزرگداشت شیخ فرید الدین عطار نیشابوری توسط اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ساری در محل

سالن اجتماعات اهل بیت(ع) برگزار شد.

                                            

 

در این همایش به منظور ترویج و بازشناسی آثار مفاخر ایرانی به وِیژه عطار نیشابوری، همایش علمی بزرگداشت عطار نیشابوری با یرنامه های متنوع فرهنگی و مرتبط با این بزرگداشت تحت عنوان عطار شناسی، مشاعره، و شعرخوانی از دیوان عطار نیشابوری با حضور  علاقمندان به شعر و ادب  انجام شد.

در این همایش عبدالحسین باقری لاجیمی سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ساری در خصوص برنامه عطارشناسی اظهار داشت: باید از ظرفیت های آثار عطار برای معرفی فرهنگ ایران و ایرانی به همگان استفاده کرد.



باقری تأکید کرد: بر اساس برنامه ریزیهای انجام شده توسط گروه فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان ساری و با همکاری همه کتابداران شهرستان برنامه عطارشناسی در تاریخ 25 فروردین با حضور حداکثری مربیان و دانش آموزان مدارس، نویسندگان و شاعران برجسته استان، دانشجویان رشته زبان و ادبیات فارسی دانشگاهها ومسئولین اداره کل کتابخانه های عمومی استان مازندران وکتابداران در سالن اهل بیت (ع) شهر ساری برگزار شد.

معاون اداره کل کتابخانه های عمومی استان مازندران پیرامون انتظارات خود از اداره کل آموزش و پرورش گفت: از آموزش و پرورش انتظار می رود که برنامه های ویژه بزرگداشت شاعران و ادیبان نامی کشور را در بین دانش آموزان برگزار کند تا دانش آموزان با شاعران بزرگ و شخصیت و جایگاه آنها در ادبیات ایران و جهان آشنایی بیشتری پیدا کنند. 



در ادامه دکتر فلاح عضو هیئت علمی دانشگاه و استاد برجسته زبان و ادبیات فارسی به معرفی عطار نیشابوری پرداخت. وی در دوبخش به معرفی شخصیت عطار و همچنین تاثیر عطار بر ادبیات ایارن پرداخت و نکات مفید و بسیار کلیدی شخصیت بزرگ عطار نیشابوری را برای جویندگان زبان و ادبیات فارسی تشریح کرد.

در ادامه مشاعره شامل بازخوانی اشعار شاعران نامی به ویژه عطار نیشابوری بود که توسط هفت نفر از علاقمندان به شعر و ادب از مدارس رسالت، قنوت، و دخت ایران پروین قرائت شد و در پایان این مسابقه جذاب به دو نفر از برندگان هدایای به رسم یادبود اهداء شد.



یکی دیگر از ویژه برنامه های این بزرگداشت قرائت و شعرخوانی دو شعر از دیوان عطار توسط یکی از شاعران برجسته شهرستان بود که بسیار مورد توجه مدعوین قرار گرفت.

پایان بخش برنامه، صحبت های عضو کودک و فعال کتابخانه ی عمومی ابن شهر آشوب ساروی خانم ساغر مصفا از فواید کتاب و کتابخوانی بود که فضایی خوب و جذاب را بین مدعوین بوجود آورد و بسیار مورد توجه قرار گرفت.

در پایان به همه مدعوین به رسم یادبود، کتابی اهدا شد .


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.