librarysari

کتابخانه عمومی ابن شهرآشوب ساروی

librarysari

کتابخانه عمومی ابن شهرآشوب ساروی

برگزاری اولین نشست کتابخوان ویژه خردسالان در شهرستان ساری

گزارش اولین نشست کتابخوان ویژه خردسالان در شهرستان ساری


عبدالحسین باقری لاجیمی سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ساری از برگزاری اولین نشست کتابخوان ویژه خردسالان و هفتمین نشست کتابخوان شهرستان ساری در اسفند ماه سال جاری در کتابخانه عمومی آزادگان خبر داد.


 


 

باقری گفت: با توجه به تأکیدات دبیرکل نهاد کتابخانه های کشور مبنی بر اشاعه فرهنگ مطالعه در بین خردسالان و کودکان، اولین نشست کتابخوان خردسالان و هفتمین نشست کتابخوان کتابخانه های عمومی شهرستان ساری توسط اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ساری برگزار گردید.

وی افزود: دراین نشست 6 نفر از اعضای فعال خردسال به همراه مربیان و والدینشان دربخش کودک کتابخانه به معرفی کتابهای خود پرداختند که نکته جالب این نشست این بود که این خردسالات توانایی خواندن و نوشتن را نداشته چرا که هنوز به سن مدرسه نرسیده بودند اما با توجه به اینکه والدین و مربیان آنها کتابها را برای آنها قرائت کرده بودند توانستند ماجرای کتاب را به زبان کودکانه برای دوستان و همسالان خود انتقال دهند.



باقری لاجیمی در ادامه افزود: اولین معرف خردسال کتابخانه محیا رضایی شش ساله که کتاب «کدوی قلقه زن و حیوانات جنگل» نوشته ی صدیقه نجیمی را با لحنی شیرین ودوست داشتنی معرفی کرد. این کتاب با موضوع افسانه های عامه و داستانهای حیوانات بسیار زیبا و دلنشین بیان شد.



عطیه نوری خردسال شش ساله دیگری بود که داستان «فرشته های کوچک» را با زبان شیرین کودکانه توضیح داد. این کتاب با موضوع دینی بود  که داستان های تربیتی و آموزش و پرورش کودکان، مهربانی و لطف خدا در کمک به انسان ها را می آموزد.

سومین معرف خردسال ساجده آقایی با شش سال سن بود که کتاب دوست داشتنی خودش با عنوان «غازی شکمو» را معرفی نمود که تلاش برای سلامتی نه تلاش برای خوردن و آشامیدن و بی مصرف ماندن را بیان و بر ارزش سلامتی و توانایی جسمی تأکید می کند.



چهارمین خردسال فاطمه سادات رضوی پنج ساله بود که کتاب « قوهای وحشی » نوشته ی هانس کریستین اندرسن  با موضوع افسانه های عامه و داستان تخیلی را به خردسالان معرفی نمود.

پنجمین خردسال ایلیا عموزاده خلیلی پنج ساله که کتاب خود «مهمان ناخوانده» را با همراهی والدینش و نمایش تصویری کتاب به صورت اسلاید به سایر خردسالان معرفی نمود.



و آخرین خردسال سیده مهتا یوسفی چهار ساله، کوچکترین معرف کتاب که با کتاب «روزی که مانیا ملکه مورچه ها شد»، موضوع خیال پردازی در کودکان را بسیار زیبا معرفی کرد.



معاون مدیر کل در ادامه گفت: شعرخوانی توسط خردسالان و هدایای فرهنگی به خردسالان از دیگر برنامه های این نشست بود. در پایان به هر یک از خردسالان که معرف کتاب بودند لوح تقدیر و هدایایی توسط اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ساری اهدا گردید.

باقری هدف از اجرای این برنامه را علاوه بر معرفی کتاب، ایجاد شوق و علاقه برای مطالعه در بین خردسالان و تمرکز و دقت در شنیدن، تمرین سخنوری و ارتباطات عمومی در آنها،  تمرین قصه گویی و کتابخوانی گروهی و ایجاد خاطرات شاد در بین خردسالان بیان کرد.



سرپرست اداره کتابخانه های عمومی از اجرای جالب این خردسالان چهار تا شش ساله ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت:  معرفی کنندگان کتاب خردسال عضو کتابخانه های عمومی شهرستان ساری به تمام معنا نشان دادند داستان هایی که نوسط والدین و مربیانشان برایشان خوانده شده است را خوب درک کرده اند و توانستند بسیار روان و با لحنی کودکانه آنها را بیان کنند که این امر موجبات تشویق سایر خردسالان توانمند برای معرفی کتاب در جلسات بعدی نشست کتابخوان، قصه گویی، و یا شعرخوانی خواهد بود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.