librarysari

کتابخانه عمومی ابن شهرآشوب ساروی

librarysari

کتابخانه عمومی ابن شهرآشوب ساروی

همزمان با دهه مبارک فجر، پنجمین نشست کتابخوان ویژه کودکان و نوجوانان در ساری برگزار شد

سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ساری از برگزاری ششمین نشست کتاب خوان در سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ساری، ششمین نشست کتاب خوان شهرستان ساری ویژه کودکان و نوجوانان با حضور اعضاء کودک کتابخانه های عمومی، دانش آموزان و ... در محل تالار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همکاری اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ساری و مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره 2 برگزار شد.

 

 

در این نشست 9 نفر به معرفی کتاب پرداختند که به همراه خلاصه ای از معرفی کتاب ها در ذیل اشاره شده است:  

کتاب چشمه مهتاب از علی اصغر جعفریان/ ارائه توسط ارشیا اکبری  

مجموعه حاضر مشتمل است بر بیانات، پیام‌ها، فرمان‌ها و رهنمودهای امام خمینی (ره) در زمینه جنگ و دفاع که در چهار فصل تنظیم یافته است .فصل اول با عنوان "جنگ‌های حق و باطل "به مباحثی درباره جنگ در قرآن و اهداف جنگ‌های حق‌طلبانه و جنگ‌های باطل و تفاوت ماهوی جنگ‌ها مربوط می‌شود .فصل دوم با عنوان "وجوب دفاع و استقامت "به مباحثی همچون ضرورت دفاع، ضرورت آمادگی دفاعی، استقامت در قرآن، ضرورت استقامت، نقش مساجد در جنگ و دفاع اختصاص دارد .در فصل سوم "ویژگی‌های رزمندگان صدر اسلام "با عناوینی همچون فداکاری، عقیده و ایمان، شهادت طلبی توصیف شده است .فصل چهارم درباره "احکام فقهی دفاع و جهاد "است صفحات پایانی کتاب به فهرست تفصیلی مطالب و منابع اختصاص یافته است .  

کتاب سحرگاهان، همافران، اعدام می شوند از نادر ابراهیمی/ ارائه توسط ابوالفضل سلطانی  

این قصه‌ها که درباره گوشه و کنار بزرگ‌ترین انقلاب تاریخ حیات بشر است . در بخش دیگری از این کتاب نیز آمده است: سحر گذشت و آفتاب درخشید.از اعدام همافرها هنوز خبری نبود.مردم همدان صبح به خیابان‌ها آمدند دیدند که دیوارهای شهر پرشده از شعارهای تازه: امروز صبح همافرهای پایگاه شاهرخی را اعدام می‌کنند،مردم نگذارید همافرها را اعدام کنند و..


کتابخوان 2


کتاب نامه ای به ایتالیا از مصطفی رحماندوست/ ارائه توسط آیدا اسماعیل زاده  

داستان درباره دختری است که پدرش در جنگ مفقودالاثر می‌شود .او روزی با مادرش به دیدار امام می‌رود .در این دیدار، امام (ره) گردنبند زیبایی به او می‌دهد . گردنبند در حقیقت متعلق به زن ایتالیایی است که آن را ـ به‌رغم آن که یادگار ازدواجش بوده ـ به امام (ره) هدیه داده است .دخترک در روز عروسی خود، گردنبند را به گردن خویش می‌آویزد و در پی آن نامه‌ای تشکرآمیز خطاب به زن ایتالیایی می‌نویسد تا در یکی از روزنامه‌های ایتالیا چاپ شود .این داستان مصور و رنگی برای گروه سنی "ج "و "د "تدوین شده است .  

کتاب گردنبند از ابراهیم حسن بیگی/ ارائه توسط مائده رمضانپور  

این کتاب مربوط به دختر خانومی بنام فاطمه که فرزند شهید است.  

کتاب مادر شهادت فرزندت مبارک از فهیمه خدادوست/ ارائه توسط فریماه مرزدار  

این کتاب در مورد فردی است که در مقابل رژیم شاه مبارزه می کرد. وهمچنین در جنگ تحمیلی حضور داشته وبه درجه بالای شهادت نائل شده است. بیانگر محتوایی انقلابی است و گوشه‌ای از حقایق قبل از انقلاب را به‌خوبی به نسل جوان انتقال می‌دهد. این کتاب که با زبانی ساده و قابل‌فهم برای مخاطبان به چاپ رسیده است، خشم و نفرت مردم را علیه حکومت شاه به‌خوبی به تصویر می‌کشد. در این کتاب که مخصوص کودکان است، فرهنگ شهادت‌طلبی و ایثار به‌خوبی نشان داده‌شده است.  


کتابخوان 4


کتاب برادرت را صدا کن از نادر ابراهیمی/ ارائه توسط مریم صدیقی  

ماجراهای انقلاب را -که کل آنها حدود بیست تا می‌شود و در تمام‌شان بچه‌ها نقش اساسی داشته‌اند- در اوج انقلاب مقدس ما، بچه‌های نقاط مختلف ایران برای من فرستادند یا به من سپردند، با واسطه آشنایانی که داشتم یا در طول سفرهایی که به سراسر ایران می‌کردم. در اوج انقلاب امکان حروف چینی این قصه‌ها وجود نداشت. شش تای آنها را مرتب کردم، از حالت گزارش ساده به شکل قصه در آوردم، با دست و خودنویس نوشتم و چاپ کردم.  

کتاب دانستنی های تاریخ انقلاب اسلامی ایران از ناصر نادری/ ارائه توسط آنوشا مقصودی  

این کتاب مرجعی جذاب و گیرا درباره‌ دانستنی‌های تاریخ انقلاب اسلامی ایران برای کودکان و نوجوانان است. دانستنی‌هایی شامل شخصیت‌ها، حوادث و مفاهیم مرتبط با آن. امید است این اثر، انگیزه کاوش، تفکر و روحیه جست‌وجوگری مخاطبان را در کشف اسرار و شناخت جاده‌های پر پیچ و خم تاریخ انقلاب اسلامی تقویت کند.  

کتاب نیمکت های پاییزی از حمیدرضا شاه ابادی/ ارائه توسط دل افروز احمدی پارسا  

امروز سیزدهم آبان، دانشگاه تهران محل تجمع مردمی است که پاییز پر ماجرای ١٣٥٧ را پشت سر می گذارند. دانشگاه همان دانشگاه است، اما رهگذران، همان آدمهای قبل نیستند. اینان نگاهی تازه یافته اند و همه چیز را خوب می بینند؛ گوشهای شنوایی یافته اند که صدای خش خش خرد شدن برگهای زندگی رژیم شاه را می شنوند.

کتاب، گزارش مشروح مراسم سیزده آبان سال ١٣٥٧ است که به خاک و خون کشیده می شود، به همراه پیام امام خمینی(ره) به ملت شریف ایران به دنبال آن.  


کتابخوان 3


کتاب شاه رفت از حمیدرضا شاه آبادی/ ارائه توسط ساقی روشن  

در بعد از ظهر پانزدهم آبان، مردم ایران بر صفحه تلویزیون دولتی کشور تصویر غمزده شاه را دیدند که با لحنی شکست خورده به مردم قول می داد که دیگر اشتباهات گذشته را تکرار نکند. اما پیام عذرخواهانه او برای مردم نشانه نزدیک شدن پیروزی نهایی بود.کتاب، گزارش مشروح واقعه ٢٦ دی ماه ١٣٥٧ و خروج شاه از کشور است، به همراه بازتاب آن در روزنامه ها و در میان مردم.


کتابخوان 5

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.